Belgo Garant

Hoe wij onze bijgebouwen maken

Hoe wij onze bijgebouwen maken

Voor alle bijgebouwen op maat gelieve een afspraak te maken via mail of telefoon.

Bijgebouwen worden van scratch bij Belgo Garant volledig zelf gemaakt met eigen vaklui. Wij werken niet met geïmporteerde pakketten die veelal uit paneelbouw bestaan.

Voor elke stijl en budget heeft Belgo Garant gepaste materialen en bouwmethoden.

Na het eerste intake gesprek met de klant, gaan wij het ontwerp uittekenen en berekenen welke materialen er allemaal nodig zijn. Zo gaan wij na welke overspanningen er zijn, welke maximale krachten er op de constructie inwerken en zullen dan de secties van het hout bepalen. Bij grote overspanningen bijvoorbeeld worden materialen en technieken uit de houtskeletbouw gebruikt (gelamelleerde balken, FJI liggers).

Na het ontwerpen, dat in samenspraak gebeurd met onze hoofd schrijnwerkers, zal de constructie in ons atelier vervaardigd worden.

Bij hellende daken werken wij bijvoorbeeld met een spanten dak en worden de dakkepers per constructie berekend en gemaakt. Wij kunnen elke hellingshoek maken en elke zadeldak constructie kan een andere hellingshoek hebben gaande van 12.5° tot 45°. Speciale dakvormen zoals een noordboom dak worden bijvoorbeeld eerst helemaal gemaakt, uitgezet en gemonteerd in ons atelier voor een perfecte pasvorm.

Bij heel moderne constructies met platte daken gaan wij met EPDM als dakbedekking werken om het geheel zo slank en strak mogelijk te maken. Hierbij is de afvoer ook niet zichtbaar van buitenaf. Bij andere moderne constructies worden bijvoorbeeld Eco-Panelen met isolatie gebruikt om condens geen enkele kans te geven.

Houten deuren en ramen worden volledig door ons vervaardigd in ons eigen atelier. Daardoor kan de klant kiezen wat hij zelf het liefste wil. Het type glas kan ook vrij gekozen worden.

Voor de eiken constructies bijvoorbeeld werken wij op de authentieke manier met pen en gat verbindingen.

Als de constructie volledig klaar is om naar de werf te vertrekken, worden de pakketten klaargemaakt en gebeurd er opnieuw een controle. Dan is de constructie klaar om op transport te gaan.